Konferencja naukowo-szkoleniowa 2024

13-14.04.2024 KRAKÓW
Premier Kraków Hotel ul. Opolska 14

Komitet Naukowy
dr hab. Katarzyna Węsierska prof. UŚ
dr hab. Anna Walencik-Topiłko
dr Marika Litwin

Patronat

Komitet Organizacyjny
Jolanta Kazanowska
Irena Olbryś
Grażyna Billewicz
Alicja Wachowicz
Karolina Stanaszek
Adrianna Kosmala
Magdalena Dulak
Martyna Leska

Program 13.04.2024 – sobota

8:00 – 9:00
Rejestracja Uczestników
9:00 – 9:30
Uroczyste rozpoczęcie
mgr Jolanta Kazanowska ICF – Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – wprowadzenie.

9:30 – 10:10
dr Maria Faściszewska – Wpływ jąkania na jakość życia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz na ich najbliższe otoczenie –  wykorzystanie modelu ICF (Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia).
10:10 – 10:40
dr Rafał Młyński – Diagnoza dzieci dwujęzycznych w kontekście ICF.

10:40 – 11:20
dr hab. prof. UKEN Halina Pawłowska-Jaroń – Znaczenie długofalowej opieki neurologopedycznej nad dzieckiem przedwcześnie urodzonym, dla jego późniejszych kompetencji w komunikacji językowej.
11:20 – 11.50
mgr Małgorzata Wojnar – Samodzielny dorosły po udarze.
11:50 – 12:10
Przerwa

12:10 – 12:40
dr Monika Pakura – Zmiana podejścia do jąkania i giełkotu na świecie oraz w Polsce.
12:40 – 13:10
dr Monika Kaźmierczak  Badania przesiewowe w kierunku giełkotu. Cele-uwarunkowania-znaczenie.
13:10 – 13:40
dr Anna Michalczyk – Wybory zawodowe dorosłych osób z jąkaniem.
13:40 – 14:40
Przerwa obiadowa

14:40 – 15:10
MMedSci Ewa Witowska-Jeleń – Rola terapii widzenia w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych u pacjentów z dysleksją.
15:10 – 15:40
dr prof. A. Ateneum Helena Liwo – Umiejętności językowe implantowanych dzieci z wadą słuchu – konteksty społeczne i edukacyjne.
15:40 – 16:00
mgr Paulina Rutka – Metoda PODD jako językowe ujęcie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)

16:00 – 16:30
dr Weronika Pudełko – Znaczenie emocji w procesie komunikacji dziecka z wadą wymowy.
16:30 – 17:00
dr Danuta Kądziołka – Językowe różnice międzypokoleniowe. Analiza współczesnych zmian wzorców komunikacyjnych.
17:00
uroczyste zakończenie

Program warsztatów
14 kwietnia 2024 (niedziela)

9.00-10.30
dr Monika Kaźmierczak
Samoocena w kierunku giełkotu (badanie+analiza wyników).

10.45-12.00
mgr Małgorzata Wojnar
„Nieoczywiste oczywistości” – dodatkowe aspekty terapii pacjenta w późnej dorosłości.

12.15-13.30
mgr Krzysztof Bieniek
Porażenie nerwu twarzowego – propozycje terapeutyczne.

13:45-15:00
mgr Agata Gładowicz-Bojarska
Modelowanie jako niedyrektywna forma terapii

9.00-10.30
mgr Paulina Rutka
Od zachowania do języka – pierwsze strategie we wprowadzaniu komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC).

10.45-12.00
mgr Katarzyna Niezręcka
Migowy rozwój mowy. Dobór znaków i pomocy.

12.15-13.30
mgr Katarzyna Lichtańska
Małe dziecko z ASD. Od czego zacząć budowanie komunikacji?

13.45-15.00
mgr Kamila Ziętek
Badanie ruchomości oczu i konwergencji w pracy terapeuty neurorozwojowego.

Opisy warsztatów

MGR KRZYSZTOF BIENIEK

Porażenie nerwu twarzowego – propozycje terapeutyczne.

Siódmy nerw czaszkowy unerwia obszar ustno-twarzowy. Dla funkcjonowania człowieka, jest on niezwykle istotny. Prawidłowa jego funkcja pozwala zaspokajać wiele egzystencjalnych potrzeb. Porażenie nerwu twarzowego prowadzi do niepełnosprawności, dlatego zadaniem specjalistów jest profesjonalne wsparcie oferowane pacjentom. W czasie warsztatu zaprezentowany zostanie sposób badania nerwu twarzowego z wykorzystaniem m.in. skali House’a-Brackmanna. Właściwa diagnoza skieruje nas na słuszną ścieżkę terapii, dlatego w czasie spotkania przećwiczmy sposoby pomocy pacjentom.

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś/aś się, jak jeszcze bardziej skutecznie wesprzeć swoich pacjentów z różnorodnymi wyzwaniami zdrowotnymi? Twoja praca z pacjentami neurologicznymi, onkologicznymi, osobami poddającymi się leczeniu ortodontycznemu, 
a także przed i po operacji ortognatycznej oraz z zaburzeniami skroniowo-żuchwowymi jest nieoceniona, ale czy jesteś gotowy/a na jeszcze większy poziom profesjonalizmu?

Ten warsztat to nie tylko okazja do poszerzenia Twojej wiedzy, ale także do zyskania konkretnych narzędzi, które natychmiast zastosujesz w codziennej praktyce. Wyobraź sobie, jakie różnice możesz wprowadzić w życie swoich pacjentów, korzystając z najnowszych technik i strategii, których nauczysz się podczas tych krótkich, ale intensywnych warsztatów.

Nie pozwól, by rutyna zawodowa ograniczała Twój potencjał! Dołącz do nas i doświadcz skoku jakości w opiece, jaką oferujesz swoim pacjentom. Zarezerwuj swoje miejsce już teraz – ten czas może zmienić wszystko!

MGR MAŁGORZATA WOJNAR

Nieoczywiste oczywistości” – dodatkowe aspekty terapii pacjenta w późnej dorosłości.

Jak czuje się starsza osoba po udarze? Co widzi? Jak słyszy? Co stanowi dla niej wyzwanie?
Na warsztatach wspólnie się temu przyjrzymy i będziemy szukać środków zaradczych, które podniosą efektywność terapii logopedycznej. Serdecznie zapraszam!

MGR PAULINA RUTKA

Paulina Rutka

Od zachowania do języka – pierwsze strategie we wprowadzaniu komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC).

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś/aś się, jak w pełni otworzyć bramy komunikacji dla Twojego pacjenta, który potrzebuje wsparcia w komunikacji? Wprowadzenie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) może być kluczowym krokiem w zapewnieniu Twojemu pacjentowi środowiska pełnego zrozumienia i wsparcia.

Jeśli pytanie „Od czego zacząć?” krąży w Twojej głowie, to znak, że jesteś na dobrej drodze, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat AAC. Aby Ci w tym pomóc, zapraszam Cię do udziału w tym fascynującym warsztacie!

Podczas naszego spotkania poznasz nie tylko podstawy komunikacji wspomagającej, ale także odkryjesz pierwsze strategie, które mogą być kluczem do sukcesu w tej dziedzinie. 
W szczególności, skupimy się na strategii nazywania zachowania, która pomoże Ci zidentyfikować i zrozumieć potrzeby Twojego pacjenta na nowym poziomie.

Ale to nie wszystko! W trakcie warsztatu będziesz miał/a także okazję praktycznie przećwiczyć budowanie komunikatów, które stanowią podstawę pierwszych narzędzi komunikacyjnych dla Twojego pacjenta. Czeka Cię fascynująca podróż po świecie AAC, pełna inspiracji i praktycznych wskazówek.
Nie czekaj dłużej – dołącz do nas już teraz i odkryj potencjał komunikacyjny, który leży w Twoich rękach!

DR MONIKA KAŹMIERCZAK

Monika Kaźmierczak

Samoocena w kierunku giełkotu (badanie+analiza wyników).

Czy wiesz, co to jest giełkot? Czy kiedykolwiek zastanawiałeś/aś się, czy masz cechy charakterystyczne dla giełkotu? Dlaczego samoocena i autoanaliza są kluczowe dla logopedy? A co to ma wspólnego z logopedią opartą na dowodach?
Ten warsztat pozwoli Ci zgłębić te zagadnienia i wiele więcej! Podczas spotkania przedstawimy proste polskojęzyczne narzędzie do samooceny w kierunku giełkotu, a także poprowadzimy Cię przez proces samodzielnego badania. Razem zinterpretujemy wyniki, rozwiejemy wątpliwości dotyczące głównych cech charakterystycznych dla giełkotu i omówimy znaczenie samooceny na różnych etapach postępowania logopedycznego.
Ale to nie koniec! Podczas warsztatu zaprezentujemy także inne narzędzia pomocne
w kompleksowej diagnozie giełkotu. Bo przecież nie chcemy, żeby giełkot był jak yeti wśród zaburzeń mowy – może ktoś o nim słyszał, ale niewielu potrafi go trafnie rozpoznać.
Do zobaczenia 14 kwietnia na warsztacie! Przyjdź, aby poznać i zrozumieć tajemnice giełkotu! 

MGR KATARZYNA NIEZRĘCKA

Migowy rozwój mowy. Dobór znaków i pomocy.

Rozwój mowy u dziecka z wadą słuchu to nie tylko wyzwanie, ale również fascynująca podróż odkrywania nowych sposobów komunikacji. Czy wiesz, że elementy języka migowego mogą być cennym wsparciem w tym procesie? Pewnie! Ale jak właściwie wzbogacić komunikację o podstawowe znaki migowe?
Jeśli nurtuje Cię to pytanie, to ten warsztat jest dokładnie dla Ciebie! Podczas spotkania poprowadzę Cię przez kroki, które pomogą Ci wzbogacić komunikację dziecka o podstawowe znaki migowe. Razem odkryjemy, jak dobrać odpowiednie znaki migowe do już istniejących pomocy komunikacyjnych, które masz w swoich zasobach.
Nie czekaj dłużej – dołącz do nas na tych ekscytujących warsztatach, gdzie razem odkryjemy nowe możliwości i techniki, które przyczynią się do jeszcze większego rozwoju mowy i komunikacji u dzieci z wadą słuchu. Do zamigania!

MGR KATARZYNA LICHTAŃSKA

Małe dziecko z ASD. Od czego zacząć budowanie komunikacji?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś/aś się, jak wesprzeć małe dziecko z diagnozą zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) w budowaniu podstaw komunikacji? To pytanie nurtuje wielu specjalistów i rodziców, którzy pragną zapewnić dzieciom najlepsze wsparcie w ich rozwoju komunikacyjnym.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie „Od czego zacząć budowanie komunikacji?” to ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!

Nasze spotkanie ma na celu wyposażenie uczestników w niezbędne umiejętności do oceny bazowych umiejętności komunikacyjnych małych dzieci z ASD oraz projektowania terapii i interwencji, które będą skuteczne i wspierające. Podczas warsztatów przedstawimy praktyczne techniki, strategie oraz pomysły na budowanie „fundamentów” komunikacji u tych wyjątkowych małych pacjentów.
Ale to nie koniec! Każdy uczestnik otrzyma listę wskazówek i rozwiązań oraz materiały, które będą nieocenionym wsparciem w ich praktyce logopedycznej. Razem odkryjemy nowe możliwości i narzędzia, które pomogą nam dotrzeć do serc i umysłów małych dzieci z ASD, otwierając dla nich drzwi do świata komunikacji.
Nie czekaj dłużej – dołącz do warsztatu i rozpocznij swoją podróż ku lepszej komunikacji i większej bliskości z małymi pacjentami z ASD!

MGR AGATA GŁADOWICZ-BOJARSKA

Modelowanie jako niedyrektywna forma terapii

Modelowanie to taka forma pracy/zabawy, która pozwala na zaproszenie dziecka do aktywności, bez konieczności stosowania poleceń typu: powiedz, powtórz. Dzięki takiemu odziaływaniu dajemy wzorzec działania, prezentujemy pewien schemat, który staje się dla dziecka rodzajem subtelnej podpowiedzi. Warsztat będzie poświęcony różnym formom modelowania języka od etapu sylaby po zdania złożone. Podczas spotkania zaprezentowane zostaną autorskie pomysły na zabawy:


  • służące naśladowaniu,

  • wydłużające kontakt wzrokowy,

  • zapraszające dziecko do aktywności werbalnej,

  • zachęcające do powtarzania samogłosek, sylab, wyrazów,

  • ułatwiające syntezę sylabową dzieciom z trudnościami w utrzymaniu struktury wyrazowej,

  • kształtujące strukturę zdania.

MGR KAMILA ZIĘTEK

Kamila Ziętek

Badanie ruchomości oczu i konwergencji w pracy terapeuty neurorozwojowego.

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z metodami oceny ruchów oczu, przydatnych w pracy terapeuty neurorozwojowego. Przekazane zostaną sposoby oceny motorynki oczu w oparciu o metody jakościowe i ilościowe, uwzględniające: zakres, dokładność, płynności ruchów, stabilność fiksacji oraz separację ruchów głowy od oczu. Dodatkowo uczestnicy zostaną zaznajomieni z oceną konwergencji metodą obiektywną i subiektywną. Szczególny nacisk zostanie położony na interpretację uzyskanych wyników w stosunku do normy wiekowej oraz współpracuję na linii terapeuta – ortoptysta.

 

Prelegenci

Wpływ jąkania na jakość życia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz na ich najbliższe otoczenie – wykorzystanie modelu ICF (Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia).

Doktor nauk humanistycznych neurologopeda, surdologopeda, filolog polski i rosyjski, Absolwentka Europejskiej Klinicznej Specjalizacji Zaburzeń Płynności Mowy – ECSF (ang. European Clinical Specialization in Fluency Disorders), adiunkt w Instytucie Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, prowadzi firmę Port Komunikacja Maria Faściszewska. Brała udział w wielu szkoleniach w kraju i za granicą dotyczących zaburzeń płynności mówienia, giełkotu i jąkania, stypendystka The Stuttering Foundation, American Speech Language-Hearing Association szkolenia Online Summer Workshop: Using Cognitive Approaches with People Who Stutter. Ukończyła szkolenia z metod terapeutycznych takich jak Palin PCI, Mini-Kids, Restart-DCM, School Age Stuttering- Therapy, TSR I i II stopnia. Ambasadorka metody Kids’s Skills.  Ponadto autorka wielu artykułów naukowych i specjalistycznych publikacji terapeutycznych dla logopedów, np. Różnicowanie fonemowe głosek ś, s, sz; Cienie logopedyczne, wydawnictwo Harmonia itd. Autorka programów komputerowych Percepcja Słuchowa.   Learnetic 2018 oraz Faściszewska M., Talaśka K. (2020). Zaburzenia przetwarzania słuchowego (2020) Koncentracja uwagi (2021). Autorka  wielu narzędzi, w tym  Badanie przesiewowe dzieci w wieku przedszkolnym  pod kątem ryzyka utrzymania się jąkania. Logotest 4. Został on przetłumaczony na język ukraiński, rosyjski, angielski. https://platforma.mtalent.pl/Learnetic/LogoTest_4

Diagnoza dzieci dwujęzycznych w kontekście ICF. 

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa na podstawie rozprawy doktorskiej „Język polski dzieci dyslektycznych w sytuacji ich bilingwizmu. Analiza przypadków” (Wydział Polonistyki UJ). Ukończył studia magisterskie z filologii polskiej o specjalności logopedycznej (Wydział Humanistyczny UP w Krakowie) oraz studia podyplomowe z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego (Wydział Polonistyki UJ). Odbył staże naukowe
i dydaktyczne w College of Education i School of Allied Health and Communicative Disorders w Northern Illinois University (DeKalb, USA). Kierownik studiów II stopnia „Logopedia”. Wykładowca na studiach magisterskich – „Logopedia”, „Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego” oraz studiach podyplomowych w Instytucie Glottodydaktyki Polonistycznej. Uzyskiwał granty Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej oraz Inicjatywy Doskonałości UJ. Promotor prac licencjackich oraz magisterskich. Opiekun merytoryczny studenckiego Koła Naukowego Logopedii UJ. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia takie jak diagnoza i terapia logopedyczna dzieci jedno- i dwujęzycznych, nauczanie języka polskiego jako obcego/drugiego/odziedziczonego, rozwój dwujęzyczności dziecięcej oraz metodologia badań logopedycznych.

Samodzielny dorosły po udarze.

Neurologopeda, surdologopeda terapeuta metodą RCM, instruktor oddychania Metodą Butejki, prowadzi terapię dorosłych po udarach, resekcjach guzów mózgu i urazach mózgowo-czaszkowych oraz z chorobami neurodegeneracyjnymi. Założycielka Poradni Orzechowa
w Warszawie, współpracowała z Centrum Kompleksowej Rehabilitacji Konstancin oraz z Instytutem Biologii Doświadczalnej w PAN 

Zmiana podejścia do jąkania i giełkotu na świecie oraz w Polsce. 

Doktor nauk humanistycznych, filolog polski, logopeda, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego. Jej zainteresowania naukowe i praktyka zawodowa koncentrują się przede wszystkim na zagadnieniach związanych z niepłynnością mowy. Poza tym interesuje się dwujęzycznością, rozwojem mowy dzieci i ich umiejętnościami komunikacyjnymi. Jest autorką i współautorką publikacji z zakresu logopedii oraz aktywnie uczestniczy w organizacji różnorodnych projektów logopedycznych.  Jej największą pasją są synowie, z którymi zdobywa górskie szczyty.

Badania przesiewowe w kierunku giełkotu. Cele-uwarunkowania – znaczenie.

Doktor, adiunkt w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii Uniwersytetu Łódzkiego, polonista, logopeda, trener emisji głosu, specjalista rehabilitacji zaburzeń głosu, glottodydaktyk, terapeuta WWR. Obecnie jej główne zainteresowania badawcze skupiają się wokół giełkotu (mowy bezładnej). Zgłębia i aktywnie popularyzuje opartą na dowodach wiedzę o giełkocie, założyła i prowadzi na fb „Grupę G (jak GIEŁKOT)” – dla każdego, kto chce lepiej poznać giełkot/giełkot z jąkaniem/jąkanie z giełkotem https://www.facebook.com/groups/172674225070364).

Wybory zawodowe dorosłych osób z jąkaniem.

Adiunkt w Katedrze Logopedii, Pedolingwistyki i Wspierania Rozwoju Osób ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Neurologopeda, pedagog specjalny, absolwentka European Clinical Specialization Fluency Disorders w Thomas Moore University w Belgii, terapeutka niepłynności mowy z Europejską Kliniczną Specjalizacją Jąkania. 

Rola terapii widzenia w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych u pacjentów z dysleksją.

Specjalista widzenia i zeza, dyplomowana ortoptystka, optometrystka, familiolog. Ukończyła studia medyczne w zakresie widzenia i zeza na Wydziale Okulistyki i Ortoptyki na Uniwersytecie w Sheffield. Ukończyła także studia doktoranckie z pedagogiki. Od ponad 25 lat oddana zawodowo, przede wszystkim, ortoptyce  i  terapii widzenia. Szczególnym zainteresowaniem darzy zagadnienia z ortoptyki klinicznej, neuroortoptyki oraz ortoptyki pediatrycznej. Specjalizuje się w badaniu pacjentów z podwójnym widzeniem, doborze pryzmatów i tzw. trudnych przypadkach. Wykładowczyni, autorka szkoleń i publikacji naukowych. Członkini PTO-IPKK, IOA, OCE, WCO, ESA, WSPOS. Przyjmuje w  gabinecie ORTO-OPTICA w Krakowie, www.orto-optica.pl

Umiejętności językowe implantowanych dzieci z wadą słuchu – konteksty społeczne i edukacyjne. 

Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Ateneum w Gdańsku. Swoje zainteresowania badawcze kieruje w stronę zagadnień komunikacji językowej  i jej zaburzeń oraz sytuacji osób z niepełnosprawnością w kontekście dyskursu społecznego. Jest specjalistką w zakresie surdologopedii, czynnie zajmuje się terapią zaburzeń mowy
w Specjalistycznym Ośrodku Diagnozy i Rehabilitacji Polskiego Związku Głuchych w Gdańsku.

Znaczenie emocji w procesie komunikacji dziecka z wadą wymowy. 

Adiunkt badawczo-dydaktyczny w Katedrze Badań nad Dzieciństwem Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie; nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej i logopeda
w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. M. Karłowicza w Krakowie; terapeuta miofunkcjonalny. Zainteresowania naukowe oscylują wokół procesu dydaktyczno-wychowawczego uczniów edukacji wczesnoszkolnej, a zwłaszcza dzieci z wadami wymowy oraz ze spektrum ryzyka dysleksji. 

Językowe różnice międzypokoleniowe. Analiza współczesnych zmian wzorców komunikacyjnych. 

Logopedka i terapeutka pedagogiczna, posiadająca stopień doktora nauk społecznych oraz pełniąca funkcję adiunkta na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie. Jako członkini Katedry Logopedii, Pedolingwistyki i Wspierania Osób ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, specjalizuje się w obszarze wspierania osób z trudnościami komunikacyjnymi, zwłaszcza najmłodszych. Jej zainteresowania naukowe łączą obszary pedagogiki rodziny, komunikacji międzypokoleniowej oraz pomocy terapeutycznej w przekraczaniu trudności szkolnych oraz terapii wad mowy. Prowadzi Specjalistyczną Praktykę Logopedyczną „Dada Gada”, łącząc swoje doświadczenie akademickie z indywidualnym podejściem do pacjentów. Jej zaangażowanie w badania i praktykę logopedyczną tworzy holistyczne podejście do problemów komunikacyjnych i edukacyjnych.

Znaczenie długofalowej opieki neurologopedyczrnej nad dzieckiem przedwcześnie urodzonym, dla jego późniejszych kompetencji w komunikacji językowej.

Dyrektor Instytutu Nauk o Zdrowiu, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; zainteresowania naukowe: nabywanie i rozwój języka u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi i chorobami neurologicznymi, nabywanie i rozwój języka u dzieci, nabywanie i rozwój języka u dzieci z wadami anatomicznymi twarzoczaszki oraz przedwcześnie urodzonych, diagnoza i terapia osób dorosłych z afazją, diagnoza i terapia osób dorosłych w wieku senioralnym.

Paulina Rutka

Metoda PODD jako językowe ujęcie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC)

Psycholog, logopeda, praktyk komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC). 
Współzałożycielka Fundacji generAACja, która od 5 lat działa na rzecz osób niemówiących i ich rodzin.

ICF – Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – wprowadzenie. 

Absolwentka logopedii na Uniwersytecie Warszawskim, neurologopedii na UMCS w Lublinie, wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka na Uniwersytecie SWPS, psychotraumatologii na Uniwersytecie Gdańskim. Od 2016 roku Instruktor Metody Integracji Sensorycznej. Dwadzieścia lat intensywnego doświadczenia klinicznego w pracy z rodzinami i dziećmi (także z autyzmem, zespołami genetycznymi, niepełnosprawnościami, dysfunkcjami rozwojowym i neurologicznymi). Prelegentka, wykładowczyni, twórczyni programów i organizatorka: studiów, konferencji, kursów, szkoleń, warsztatów. Autorka publikacji. Pomysłodawczyni i liderka międzynarodowych projektów, wydarzeń, przez lata pracująca pro bono na rzecz propagowania oraz dostępności wiedzy opartej na dowodach naukowych. Prezes Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych.

Cennik

opłaty do  5 marca 2024 r.

  • 450,- pierwszy dzień i 2 Warsztaty drugiego dnia stacjonarnie
  • 300,- pierwszy dzień stacjonarnie
  • 200,- pierwszy dzień online

opłaty po 5 marca 2024 r.

  • 550,- pierwszy dzień i 2 Warsztaty drugiego dnia stacjonarnie
  • 400,- pierwszy dzień stacjonarnie
  • 250,- pierwszy dzień online
  • 150,- pojedynczy Warsztat stacjonarnie

Zniżki od każdej kwoty za wyjątkiem opłaty za pojedynczy Warsztat:

  • 200,- dla członków Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych
  • 100,- dla studentów kierunków logopedycznych studiujących na uczelniach reprezentowanych przez Prelegentów (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej Kraków, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Ignatianum, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Gdański, Akademia Ateneum Gdańsk)