I Moduł
(5 dni) 50 godzin zakończony otrzymaniem zaświadczenia
Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej
zakres tematyczny:
- wprowadzenie do neurofizjologii procesów sensorycznych
- zagadnienia neuroplastyczności jako podstawy terapii
- integracja sensoryczna wg J. Ayres
- ASIFM jako wytyczne diagnozy i terapii
- budowa i funkcje układów sensorycznych
- typologie i charakterystyka wzorców przetwarzania sensorycznego
- teoria ASI w kontekście powiązanych zjawisk (mizofonia, kakosomia, teoria poliwagalna, interorecepcja)
- demonstracja, nauka i ćwiczenie wybranych prób klinicznych
II Moduł
(10 dni) 100 godzin zakończony otrzymaniem zaświadczenia
Diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych
zakres tematyczny:
- prezentacja, nauka i ćwiczenie przeprowadzania Ustrukturyzowanej Obserwacji Klinicznej
- prezentacja, nauka i ćwiczenie wykonywania Testów Południowo-Kalifornijskich
- opracowywanie wyników Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej i Ustrukturyzowanej Obserwacji Klinicznej
- wywiad oraz inne narzędzia w procesie diagnozy
- charakterystyka rodzajów zaburzeń integracji sensorycznej
- zaburzenia samoregulacji i przetwarzania bodźców sensorycznych u małych dzieci
- rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z ADHD i dysleksją
- nieprawidłowości przebiegu procesów integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy
- dyspraksja i rozwojowe zaburzenia koordynacji (DCD)
- rozumowanie kliniczne zmierzające do postawienia diagnozy
- zasady opracowywania raportów w oparciu o wyniki przeprowadzonego badania
- planowanie terapii oraz diety sensorycznej
- egzamin teoretyczny z treści I i II modułu
III Moduł
(6 dni) 60 godzin zakończony otrzymaniem CERTYFIKATU
poświęcony przede wszystkim praktyce
Terapia integracji sensorycznej i diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych jako współtowarzyszących.
- nieprawidłowości w przebiegu procesów integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowym, neurologicznymi, zespołami genetycznymi
- wyzwania przetwarzania sensorycznego jako maskujące różne zaburzenia (przemoc, trauma, choroby psychiczne).
- metody i techniki terapeutyczne wspierające terapię SI
- rozumowanie kliniczne i diagnoza w oparciu o własny materiał badawczy
- opracowywanie planu terapii w oparciu o własną diagnozę
- tworzenie programów zajęć ukierunkowanych na konkretne rodzaje wzorce zaburzeń integracji sensorycznej
- egzamin praktyczny (obejmujący wszystkie Testy Południowo-Kalifornijskie i próby kliniczne)
- codzienne zajęcia praktyczne na sali do terapii SI