(5 dni) 50 godzin zakończony otrzymaniem zaświadczenia

Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej

zakres tematyczny:

  • wprowadzenie do neurofizjologii procesów sensorycznych
  • zagadnienia neuroplastyczności jako podstawy terapii
  • integracja sensoryczna wg J. Ayres
  • ASIFM jako wytyczne diagnozy i terapii
  • budowa i funkcje układów sensorycznych
  • typologie i charakterystyka wzorców przetwarzania sensorycznego
  • teoria ASI w kontekście powiązanych zjawisk (mizofonia, kakosomia, teoria poliwagalna, interorecepcja) 
  • demonstracja, nauka i ćwiczenie wybranych prób klinicznych

(10 dni) 100 godzin zakończony otrzymaniem zaświadczenia

Diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych

zakres tematyczny:

  • prezentacja, nauka i ćwiczenie przeprowadzania Ustrukturyzowanej Obserwacji Klinicznej
  • prezentacja, nauka i ćwiczenie wykonywania Testów Południowo-Kalifornijskich
  • opracowywanie wyników Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej i Ustrukturyzowanej Obserwacji Klinicznej
  • wywiad oraz inne narzędzia w procesie diagnozy
  • charakterystyka rodzajów zaburzeń integracji sensorycznej
  • zaburzenia samoregulacji i przetwarzania bodźców sensorycznych u małych dzieci
  • rodzaje zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci z ADHD i dysleksją
  • nieprawidłowości przebiegu procesów integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy
  • dyspraksja i rozwojowe zaburzenia koordynacji (DCD)
  • rozumowanie kliniczne zmierzające do postawienia diagnozy
  • zasady opracowywania raportów w oparciu o wyniki przeprowadzonego badania
  • planowanie terapii oraz diety sensorycznej
  • egzamin teoretyczny z treści I i II modułu

(6 dni) 60 godzin zakończony otrzymaniem CERTYFIKATU

poświęcony przede wszystkim praktyce

Terapia integracji sensorycznej i diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych jako współtowarzyszących.

  • nieprawidłowości w przebiegu procesów integracji sensorycznej u dzieci z zaburzeniami neurorozwojowym, neurologicznymi, zespołami genetycznymi
  • wyzwania przetwarzania sensorycznego jako maskujące różne zaburzenia (przemoc, trauma, choroby psychiczne).
  • metody i techniki terapeutyczne wspierające terapię SI
  • rozumowanie kliniczne i diagnoza w oparciu o własny materiał badawczy
  • opracowywanie planu terapii w oparciu o własną diagnozę
  • tworzenie programów zajęć ukierunkowanych na konkretne rodzaje wzorce zaburzeń integracji sensorycznej
  • egzamin praktyczny (obejmujący wszystkie Testy Południowo-Kalifornijskie i próby kliniczne)
  • codzienne zajęcia praktyczne na sali do terapii SI